Infoavond

Voor de ouders van onze toekomstige eerstejaars

Zoals beloofd, bezorgen we via deze weg alle informatie van de infoavond op 14 juni, nog eens digitaal.

Voor de leerlingen die bij ons starten in het eerste jaar, zetten we alle to do’s nog eens op een rijtje: binnenbrengen van het getuigschrift, bestellen van de boeken en de laptop, de andere schoolbenodigdheden en de onthaalavond.

De school is nog open tot en met zaterdag 3 juli

U kunt terecht aan het onthaal van de school van maandag 28 juni tot en met zaterdag 3 juli, tussen 9 en 17 uur. Toegang via de hoofdingang, Melaan 16. Er is geen parkeergelegenheid op de speelplaats.

Het onthaal is deze dagen ook telefonisch te bereiken op het nummer: 015 28 79 10.

Binnenbrengen van het getuigschrift

Het getuigschrift van de basisschool en eventueel de BaSO-fiche moeten bij ons binnengebracht worden ten laatste op zaterdag 3 juli. Dit mag ook een fotokopie zijn, maar het is belangrijk dat het document ondertekend is door de leerling. Gelieve geen documenten door de mailen.

Bestellen van de schoolboeken

De leer- en werkboeken moeten door de ouder(s) online besteld worden via de persoonlijke link die ze eind juni zullen ontvangen via e-mail. De boeken moeten besteld worden ten laatste op zaterdag 3 juli. De boeken moeten betaald zijn voor 25 augustus.

In onderstaande video leggen wij u graag uit hoe het bestelproces van de schoolboeken verloopt.

Heeft u hierbij hulp nodig? Dan mag u naar school komen. Wij zullen dan samen met u het bestelproces doorlopen.

Bestellen van de schoollaptop

De schoollaptop moet door de ouder(s) online besteld worden ten laatste op zaterdag 3 juli, via de webshop van onze ict-partner:

https://byod.academicshop.eu/scheppersmechelen2021  (kan vanaf donderdag 17/6 en is enkel voor leerlingen die starten in het eerste jaar!)

De betaling van de aankoopprijs (bij aankoop) of de waarborg (bij huurkoop) dient te gebeuren voor woensdag 14 juli.

De volledige uitleg over ons laptopproject met de prijsvoorwaarden, vindt u op deze pagina.

In onderstaande video leggen wij u graag uit hoe het bestelproces van de schoollaptop verloopt. Let op: leerlingen die starten in een ander leerjaar, gebruiken een ander type laptop. Deze video is dus enkel voor ouders van kinderen die bij ons starten in het eerste jaar!

Heeft u hierbij hulp nodig? Dan mag u naar school komen. Wij zullen dan samen met u het bestelproces doorlopen. Voor een bestelling via huurkoop, heeft u uw bankrekeningnummer en BIC-code nodig. Breng die dan zeker mee.

Andere schoolbenodigdheden

De andere schoolbenodigdheden kunnen tegen de start van het schooljaar aangekocht worden in een winkel naar keuze.

Hieronder vind je de lijst van deze schoolartikelen. Je kan het document eventueel downloaden en afdrukken om mee te nemen naar de winkel.

Loader Loading...
EAD Logo Duurt het te lang?

Reload Herlaad document
| Open Open in nieuw tabblad

Downloaden

 

Start van het schooljaar

Op de onthaalavond op dinsdag 31 augustus, verwachten wij alle leerlingen van het eerste jaar en hun ouder(s) op school. Naast het regelen van nog enkele praktische zaken, maken we graag tijd om kennis te maken met de klastitularis en de klasgenoten. Alle ouders hebben op 22 augustus via e-mail een uitnodiging gekregen met o.a. het tijdstip waarop ze verwacht worden.

Op woensdag 1 september verwachten we alle leerlingen ten laatste om 8.35 uur op school. De leerlingen brengen deze eerste dag door met hun klastitularis. We eindigen, zoals elke woensdag, om 12.20 uur.

Voor de volledigheid zetten we hieronder nog eens de dagindeling.

2,415