Innovatiekamp

Creativiteit en ondernemingszin, 6 economie

Donderdagochtend 15 november vertrokken 12 leerlingen van 6 Economie naar Firma in Vilvoorde om er een hele dag deel te nemen aan een Innovatiekamp van Vlajo.
De verzekeraar NN daagde hen, samen met nog 100 scholieren uit 7 andere Vlaamse scholen, uit om creatieve ideeën uit te werken die te maken hebben met hun product: verzekeringen.

Er werden groepjes samengesteld bestaande uit leerlingen uit de verschillende scholen.   Na een kennismakings- en teambuildingsronde ging ieder groepje aan de slag met de toegewezen uitdaging:
  • “Hoe kan de verzekeraar persoonlijker worden?”
  • “Hoe kan de verzekeraar relevanter worden?”
  • “Hoe kan de verzekeraar digitaler worden?”
De teams worden in hun creatieve brainstorm bijgestaan door experten van NN Group. Dit leidt naar een plan van aanpak waarin ieder team creatieve en innovatieve ideeën steekt.  Iedereen stelde haar / zijn project voor aan een professionele jury, waarna de 3 beste teams het in een finale ronde tegen elkaar opnemen.  De teams van Mehdi en Olivier stootten naar deze eindstrijd door.  Uiteindelijk won Béén, het team van Olivier!
De woordvoerder Press & PR van NN verwoordde het op het einde van de dag zo: “Met beperkte hulp van enkele experten van NN, hebben de teams hun creatieve concepten en innovatieve ideeën vorm gegeven en met een leuke pitch gepresenteerd. Niet alleen voor de studenten ongetwijfeld een heel verrijkend traject, maar ook vanuit ons als verzekeraar heel interessant om hun out-of-the box ideeën te horen. En ook al hebben ze ongetwijfeld nooit als jongens- of meisjesdroom gehad om bij een verzekeraar te werken, ze kregen meer en meer inzicht in de relevantie van onze sector.”
Een Vlajo Innovatiekamp is een zeer inspirerende dag voor jongeren om hun creativiteit en ondernemingszin aan te scherpen. Ze leren in team werken, moeten voor een publiek spreken en kunnen hun ideeën aftoetsen met experts uit het bedrijfsleven.
.

1,595