Innovatiekamp

Creativiteit en ondernemingszin, 6 economie

Donderdag 16 november trokken 19 leerlingen van 6 Economie naar Firma in Vilvoorde om er deel te nemen aan een Innovatiekamp van Vlajo. Samen met nog ruim 100 scholieren uit 8 andere Vlaamse scholen werden ze er uitgedaagd door verzekeraar NN om creatieve ideeën uit te werken die te maken hebben met hun product: verzekeringen. Zo was een van de uitdagingen: “Hoe kan een verzekeraar op een innovatieve manier inspelen op de groeiende behoefte aan ouderenzorg? ”

Er werden groepjes samengesteld bestaande uit leerlingen uit de verschillende scholen. Na een kennismakings- en teambuildingsronde ging ieder groepje aan de slag met de uitdaging. Ze worden in hun creatieve brainstorm bijgestaan door experten van NN Group. Dit leidt naar een plan van aanpak waarin ieder team creatieve en innovatieve ideeën steekt. Iedereen stelde haar / zijn project voor aan een professionele jury, waarna de 4 beste teams het in een finale ronde tegen elkaar opnemen. De teams van Jitte, Arne, Mathias, Emilie en Robbe stootten naar deze eindstrijd door. Uiteindelijk won Young & Old, het team van Robbe. “Ik was verbaasd over de dynamiek en aangereikte ideeën tijdens dit tweedaagse Innovatiekamp”, zegt Jan Van Autreve, CEO van NN Group. “Het winnende team heeft een schitterende presentatie gegeven en een zeer concreet concept uitgewerkt. We gaan hun idee niet zomaar klasseren, we gaan het nu verder intern evalueren en bespreken.”

Een Innovatiekamp is een unieke kans voor jongeren om hun creativiteit en ondernemingszin aan te scherpen. Ze leren in team werken, moeten voor een publiek spreken en kunnen hun ideeën aftoetsen met experts uit het bedrijfsleven.

 

464